Gliefs en de rol van de ouder

Het leuke van dit concept is dat de ouder een belangrijke rol speelt in het geheel. Niet alleen vanwege de toestemming die gegeven moet worden en het zorg dragen voor de communicatie naar het kind (waaronder wellicht ook het laten gebruiken van zijn/haar mobieltje), maar ook kan de ouder de voortgang van hun kind volgen of hun kind belonen door middel van het uitdelen van sterren. Dit kan de ouder doen via de speciale Happy Studio website (via een speciaal ouder gedeelte) of via de App.

McDonalds probeert de ouders tevens te betrekken bij een panel voor marktonderzoek, zo lijkt het. Het lijkt ons een zeer laagdrempelig medium om ook daadwerkelijk feedback te geven voor een ouder, aangezien ze (hun kind) er ook wat voor terug krijgen. Het zal nog moeten blijken in welke hoedanigheid Happy Studio ook daadwerkelijk naar de mening van de ouder -over dit concept of haar dienstverlening in het algemeen- zal vragen.

Naast het lokken van gasten naar de restaurants (en dat  dit prima gaat via het kind is natuurlijk niets nieuws), probeert McDonalds dus ook een relatie op te bouwen met ouders.

Zou dit een begin zijn van een langdurige relatie met de ouders?


Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

#Gliefs

No tweets found.

Hide me
Get YOUR GOLDEN Code through e-mail
Subscribe to our mailing list * indicates required Email Address * First Name *
Show me